2012. szeptember 6., csütörtök

Örülök, hogy lány


"...Elnézem a lányomat,
és arra gondolok, milyen büszke leszek majd rá,
ha óvodás korában verset mond nekem anyák napján,
ha jutalomkönyvet kap az iskolában,
ha egyszerre veszik fel
a színművészeti és az iparművészeti főiskolára,
esetleg a zeneakadémiára is,
ha megnyeri a tanulmányi versenyt,
a táncversenyt
és a szépségversenyt,
ha a gyerekek autogramos fényképet fognak tőle kérni,
és ha végre rászánja magát,
hogy igent mondjon annak a jóképű,
nagy jövő előtt álló, szépen kereső fiatalembernek,
aki majd a tenyerén hordozza.
Milyen büszke lesz az apja a lánya esküvőjén!
Nemcsak én fogom mutogatni mindenkinek
az esküvői fényképeket,
hanem ő is, különösen azt,
ahol a karján vezeti a menyasszonyt.

Elnézem a lányomat a kiságyban,
és a lányom visszanéz rám.
Örülök, hogy lány vagy, mondom neki,
bár kisfiút szerettem volna,
de akkor még nem ismertelek.
És úgy látszik, a lányom is örül,
mert rám mosolyog.
Talán arra gondol, hogy lesz még neki kisöccse.
Vagy ha nem lesz,
akkor hoz ő majd fiút a házhoz.
De én már azt is tudom,
amiről a lányomnak még fogalma sincs,
hogy neki is lesznek gyerekei,
és az ő gyerekei lesznek az én unokáim,
akiknek én leszek a nagymamájuk!
Mert annak a jóképű, nagy jövő előtt álló,
szépen kereső fiatalembernek az édesanyja
csak a másik nagymama lesz."

(Janikovszky Éva: Örülj, hogy lány)


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése